Projecte: Vaya telas! Transformant espais sostenibles amb Upcycled

El proper 14 de desembre, a les 18:00 h, tindrà lloc la inauguració de l’aparador dissenyat per a la marca UPCYCLED al carrer Major de Tàrrega. Aquest projecte és fruit del treball realitzat dins l’assignatura Espai Comercial i Disseny del 4t curs del Grau en Disseny (curs 23-24), basant-se en les conclusions de l’acció de carrer “Vaya telas!”, celebrada a Tàrrega l’octubre de 2023. 

LA MARCA
UPCYCLED és una marca ètica, compromesa i sostenible que transforma la roba usada recollida als contenidors de la comarca de l’Urgell en objectes tèxtils de gran qualitat. El seu equip – format per la Lluïsa (dissenyadora i organitzadora), la Touria (reinterpreta les teles), i l’Elvis i la Tere (confeccionistes) – treballa amb sensibilitat i creativitat per impulsar aquesta iniciativa.
La botiga principal, ubicada en un estret i profund local del carrer Major de Tàrrega, planteja reptes per la seva manca de llum natural i la limitada obertura a l’exterior.

L’APARADOR
L’aparador s’ha plantejat com una caixa negra despullada que separa l’interior de l’exterior, com si es tractés d’una caixa escènica buida. El fons, però -d’aquesta caixa- és del tipus obert, per poder visibilitzar des del carrer, el taller de confecció propi.
Les dimensions reduïdes de l’aparador ha fet que l’exposició del producte de la marca s’hagi plantejat per escenes: escenari bosses, escenari faldilles, escenari complements de roba… Fins i tot, s’ha previst l’escena “en confecció”  sorgida de l’acció de carrer “Vaya telas”.
Així, dins d’aquesta caixa buida s’hi han organitzat uns panells perforats mòbils que permeten múltiples funcions. Són alhora panells-cartells, panells-expositors, panells-separadors, panells-bastidors i que, col·locats estratègicament sobre una estructura de llistons de fusta, generen un aparador, inicialment inexistent, que permet exposar la singularitat de cada un dels productes de la marca UPCYCLED i reforcen els valors propis de la marca.
En l’escena “en confecció” aquests panells perforats reutilitzen les mateixes teles de la marca com a reforç de la identitat visual de la mateixa en forma tipografia. L’assortit de teles, sempre diferents, són les que aconsegueixen expressar l’aspecte singular i genuí de la marca.
En definitiva, un aparador dissenyat amb un llenguatge atemporal sense ornaments, on la riquesa visual del mateix producte actua d’aparador i de reclam.

 

 

  • Disseny i muntatge de l’aparador: Anna Ais Pérez, Mireia Esteve Larios, Gisela Font Pujol (Idea inicial), Maria Garcia Guilarte, Ia García Mínguez, Cristina Gavilan Triquell, Ester Piqué Sanmartí, Laura Salvia Montilla
  • Professorat: Ariadna Bros Andrés, Roser Vilanova Muset
  • Client: Cartaes Tàrrega, UPCYCLED
  • Agraïments: Lluïsa Gavarra i Jordi Vallmanya

Hi esteu tots convidats!