Marian Vayreda guanya el concurs de disseny de l’etiqueta per a l’Hidromel LAPRÈVIA

Els alumnes de 2n curs de Disseny Gràfic del campus Vic de l’ESDAPC han participat en un projecte creatiu per dissenyar l’etiqueta de l’hidromel artesanal LAPRÈVIA, una beguda amb arrels medievals que serà protagonista al Mercat Medieval de Vic.

L’activitat s’ha desenvolupat en el marc de l’assignatura Teoria de la comunicació gràfica. Semiòtica, i ha comptat amb la col·laboració del Museu Episcopal de Vic (MEV), l’Escola d’Hostaleria d’Osona, ENSO Ferments i Cingles. L’objectiu principal del projecte era crear un disseny que transmetés els valors històrics i artesanals d’aquest producte a través dels principis de la semiòtica, treballant conceptes com el significant i el significat en el llenguatge visual.

Abans de començar a dissenyar, els estudiants van visitar el MEV per obtenir inspiració del patrimoni històric i van rebre l’assessorament d’Iñaki Larrea, professor de l’Escola d’Hostaleria d’Osona, qui els va explicar les característiques d’aquesta beguda tradicional.

Després d’un procés creatiu ple de propostes originals, l’etiqueta dissenyada per l’alumne Marian Vayreda ha estat seleccionada com la guanyadora. Inspirada en el mite nòrdic de Thjalf i les cabres de Thor, l’etiqueta vesteix l’hidromel amb tota la força i la llegenda que mereix. El treball del Marian serà utilitzat per representar aquesta beguda única a La Prèvia del Mercat Medieval de Vic. 

A més, pots descobrir tota la història de les cabres de LAPRÈVIA en aquest vídeo. Una història que combina tradició, autenticitat i molta passió pel territori.

Enhorabona a Marian Vayreda i a tot l’alumnat pel seu talent i esforç!

Aquest tipus de projectes són una mostra del vincle entre el disseny gràfic, el patrimoni cultural i el desenvolupament de productes innovadors, oferint als estudiants l’oportunitat de treballar en contextos reals amb col·laboradors externs.