Jordi Brunet / ESDAP Catalunya / Campus Pau Gargallo

Quan diem en català ets un tros de pa! volem dir que ets una bona persona, algú sense voluntat de fer mal. D’aquí que Trosdepà sigui un pa bo des de la llavor. Bo per tu i bo pel món.

Es tracta d’una campanya que pretén incentivar el consum ecològic, conscient i responsable amb la finalitat de reduir l’analfabetisme ambiental i contribuir a la sobirania alimentària. Des de la matèria primera fins al producte final, totes les decisions són importants i modifiquen el nostre entorn i les nostres vides. És per això que Trosdepà pretén ser bo des dels seus inicis, és a dir, des de la llavor. És també una experiència en què hi col·laboren productors, forners i consumidors i en la que cap d’ells hi surt perdent. La campanya acosta la seva feina a través de l’activitat Anem al gra? en la qual es dóna l’oportunitat al consumidor d’explorar el camp, el molí i el forn on es recuperen varietats de blat antigues autòctones i on també es poden tastar els resultats.

El projecte inclou el disseny web de la campanya, a més d’una part impresa en què s’han dissenyat els fulletons informatius de l’activitat Anem al gra en forma de sobre de paper per al pa. També inclou el disseny de l’auca d’en trosdepà i l’industrial i una bossa de tela per al pa amb el logotip de la campanya.

Carla Flores / ESDAP Badalona Pau Gargallo

Estereotípia consisteix en un material didàctic que, a través de diferents activitats lúdiques, té com a objectiu trencar els estereotips més comuns presents a la ciutat de Badalona.

La migració és un fet que s’ha anat produint al llarg de la història de la humanitat i, de fet, la capacitat de desplaçar-se cap a nous indrets és un moviment natural de l’home. Actualment les aules de les escoles i instituts són plurilingüístiques i pluriculturals i, és per això que aquest projecte pretén proporcionar eines que ajudin a prendre consciència de l’existència d’estereotips i fomentar l’observació i la reflexió de l’entorn entre el jovent.

La proposta conisiteix en un material didàctic que ofereix recursos que ajuden a l’usuari a trencar els estereotips, prejudicis i rumors que condicionen la seva forma de relacionar-se amb les altres persones. Està format per quatre activitats que tracten els diferents factors que intervenen en la reproducció d’estereotips, i que tenen com a objectiu comú fomentar una convivència positiva entre els joves. Es tracta doncs, d’un producte experiencial, creat de manera manual i on el seu disseny combina diferents recursos i tècniques com la il·lustració vectorial i la serigrafia.

D’altra banda, el projecte inclou el disseny d’una pàgina web i un objecte promocional des d’on l’usuari pot generar contingut propi que contribueixi al creixement del projecte d’Estereotípia.

Judit Longares / ESDAP Badalona Pau Gargallo

Postdata ofereix el servei de poder seleccionar records que es rebran posterior a la pròpia defunció, és a dir, deixar un llegat previ a la mort. Posdata vol donar l’oportunitat a les persones de ser recordades d’una manera especial i, sobretot, ajudar a superar el dol.

És un servei personal que ofereix tranquilitat i fiabilitat i garanteix que en cap moment es donarà cap informació sobre el contingut del llegat. El servei inclou l’atenció personalitzada en diverses cites en les quals es valorarà el llegat i s’oferirà la millor solució possible. L’empresa disposa de repartidors exclusius, un magatzem i permet també altres tipus de llegats, com per exemple l’entrega d’un pastís o un regal el dia de l’aniversari o, fins i tot, ofereix la possibilitat de portar a una persona en un lloc en concret.