La masculinitat femenina és un de molts tipus de no-conformitat amb el gènere que s’estigmatitzen en la societat patriarcal actual, ja que són una amenaça per la naturalització del sistema sexe-gènere binari.

La dissidència amb la feminitat es presenta en la societat com un exemple d’allò en què no convertir-te, representada culturalment de forma negativa a través d’estereotips i corregida amb insults i exclusió.

La campanya de comunicació de Jo també sóc Marimacho aporta solucions a aquesta problemàtica proporcionant una plataforma que visibilitza positivament i dóna veu a les experiències de la masculinitat femenina, trenca estereotips i fomenta el sentiment de comunitat.

Marimacho? Sí, i gràcies!


Paraules clau: Masculinitat femenina, gènere, LGTB, identitat, visibilització, marimacho



 

Actualment, moltes joves no reben suficient educació sexual i no es relacionen amb els seus genitals pel fet que al llarg de la seva vida se’ls ha ensenyat que no s’han de tocar. Per raons socioculturals, a moltes persones de sexe femení encara els costa masturbar-se, se senten incomodes de fer-ho o s’avergonyeixen del seu cos.

Puntos Geniales és un projecte que sorgeix de la necessitat que tenen les persones amb vulva d’autoconèixer la seva sexualitat i el plaer eròtic. Ha arribat per marcar un abans i un després, i despertar entre les joves la curiositat i la motivació d’autoconèixer el seu cos i l’estimulació a través d’un kit que convidarà a reflexionar sobre temes que preocupen a moltes persones i a connectar amb la seva sexualitat d’una manera íntima i real


Paraules clau: autoconeixement, masturbació, empoderament, plaer eròtic, coneixement del cos, benestar, educació sexual, autoconfiança, tabús sexuals.



 

Com podem motivar als estudiants a no abandonar els estudis?

Aquest projecte és la mostra del procés realitzat per trobar una resposta a aquesta pregunta. La proposta neix de la preocupació per l’elevada taxa d’abandonament escolar a Espanya i té un objectiu clar; motivar els estudiants ajudant-los a descobrir el seu talent.

FanYu sorgeix com a resultat d’un procés d’investigació, i es constitueix com una empresa que imparteix l’assignatura optativa als instituts d’educació secundària, amb un funcionament únic. La proposta que ofereix una àmplia varietat d’activitats que exploren tot tipus de temes, des del dibuix o el disseny de videojocs fins a la pesca o la robòtica. En cas que alguna de les activitats cridi l’atenció a l’alumne, té la possibilitat d’apuntar-se al centre físic FanYu, un espai on es realitzen totes les activitats després de l’escola.

S’ha creat una pàgina web on es mostren gràficament tots els cursos i on hi ha l’opció de registrar-s’hi. Al mateix temps, compta amb Fan Sessions, una secció en la qual es poden veure conferències d’estudiants –tant actuals com anteriors– que expliquen les seves experiències personals en la recerca de les seves passions.

Tant el lloc web com la imatge corporativa general de FanYu estan marcats per la il·lustració i l’animació 3D, que contribueix a donar-li un aspecte innovador i atractiu per als joves d’avui. També s’ha creat un ‘Brandbook’ per al bon ús d’aquesta gràfica, on s’hi troben una sèrie d’instruccions que asseguraran l’assoliment d’una imatge homogènia i fàcilment identificable.


Pauraules clau: talent, autoconeixement, motivació, guia, web



Actualment, molts experts i famílies entenen que l’escriptura i el joc formen part d’una gran etapa del creixement cognitiu, motriu i personal de l’infant. Malgrat la gran multitud de sistemes i materials per la millora de l’escriptura, molts d’aquests resulten dificultosos o no estan adaptats a les especificitats de l’infant o bé es veuen com una eina de reforç i no com un element de joc.

Petits traçuts és un ‘kit’ que respon el repte de crear materials i eines didàctiques per fonamentar i ensenyar l’escriptura i el traç en un entorn lúdic. El seu valor afegit és la creació d’una jerarquia bàsica on l’infant a poc a poc s’anirà introduint en l’escriptura gràcies al joc.

Així doncs, Petits traçuts, se centra en la ideació i disseny del sistema del ‘kit’ amb la finalitat, d’obtenir una eina pedagògica però sobretot lúdica per tal iniciar-se en l’escriptura.


Paraules claus: kit, escriptura, cal·ligrafia, infància, joc, lúdic, experimental



Uns 50 milions de persones al món depenen de la producció de cacau, on les dones realitzen aproximadament entre el 40 i 70% de la feina a les cadenes de producció i reben un salari molt inferior als homes, si és que en reben algun.

El sexisme als camps de cacau exclou les dones de la presa de decisions, la propietat de la terra i de l’etapa més important; vendre el cultiu. Legalment sense terres –i per tan, no considerades “grangeres”– la capacitat de les dones per unir-se a les cooperatives, rebre formació, accedir a finançament i millorar les seves vides és molt limitada.

L’objectiu del projecte Kahoa chocolate és donar visibilitat a la desigualtat i discriminació que viuen les dones que es troben en aquesta situació mitjançant una sèrie de productes de xocolata, que serviran com a canal per a denunciar aquesta realitat. Es pretén que el consumidor reflexioni sobre el producte que està adquirintt; no només sobre la seva qualitat sinó també sobre el seu origen i circumstàncies en què es produeix.


Paraules claus: Igualtat, Dona, Educar, Xocolata, Cacau



Ser superheroi, doctor o cantant són somnis força habituals en els infants, però hi ha nens que malauradament en tenen d’altres més bàsics, com ser cuidat, acceptat, viure tranquil i en pau. Aquests somnis essencials són els dels menors estrangers no acompanyats, un col·lectiu conegut popularment amb les sigles MENA i del qual la societat ha creat una estigmatització.

Com s’entén que en una societat tan plural com en la què vivim es creïn estigmes constantment, etiquetant aquests col·lectius amb sigles sense mirar més enllà, creant un mur social, visible per alguns i invisible per altres? De fet, aquest mur social no és l’únic que aquest col·lectiu ha de superar, ja que en el camí cap al #FuturDigne han de superar moltes barreres físiques, amb l’objectiu de fugir de la seva dura realitat.

Per lluitar contra aquesta estigmatització i visualitzar la realitat, neix aquesta campanya de comunicació, sota el nom de Futur.cat, defensant que són infants en perill i no infants perillosos.


Paraules clau: Infants adults, immigrants, menors no acompanyats, estigmatització, mena i campanya de conscienciació


 


L’origen del projecte neix del descontentament personal i de la crítica constant a una societat individualista, centrada en el benefici propi i no en la convivència entre individus i el respecte mutu.

Arrel d’aquest descontent s’inicia una investigació sobre la pèrdua de valors en la societat i de com es fomentaven aquests en el segle passat amb els manuals d’urbanitat, un gènere il·lustrat que ha quedat obsolet en l’actualitat. Eren uns manuals gràfics que adoctrinaven a la societat per mitjà de lliçons i consells sobre com comportar-se en llocs i àmbits públics i privats, com ara la llar, la família, l’escola i el treball. Tots ells basats en la moral cristiana.

El projecte, per tant, versarà sobre la creació d’una editorial il·lustrada en la qual es farà referència a situacions que crec poc correctes, amb la finalitat de comunicar males conductes socials i posar-les en evidència amb l’objectiu que algunes persones se sentin al·ludides, la societat i la convivència.


Paraules clau: Critica, convivència, consell, manual, social



AdVice és una plataforma que permet a aquells que volen deixar de fumar, trobar un company que els ajudi a fer el procés més agradable, i per tant, més exitós.  Es tracta d’una manera de dessocialitzar el tabac a través de consells personals, a diferència de les prohibicions i missatges negatius als quals estem acostumats.

El propòsit principal del projecte és proporcionar totes les eines, informació i recolzament que l’usuari necessiti, per tal que pugui prendre la decisió final de deixar el tabac per si mateix. AdVice és més que un programa; és la combinació entre una xarxa social i una aplicació d’atenció sanitària que com a resultat esdevé una plataforma on compartir pensaments, dubtes i preocupacions amb un company que pugui ajudar a l’usuari a superar-les.

El plantejament del procés és amable, però tenint en compte un entorn adult i de confiança. Això permet a l’usuari prendre les seves pròpies decisions sobre quan avançar, però seguint les guies de l’estructura adaptable del programa.


Pauraules clau: deixar de fumar, acompanyament, amable, plataforma



 

El projecte pren forma d’aplicació per a dispositius mòbils i està enfocat a persones educadores de gent amb discapacitat intel·lectual. És una eina que ajuda a gestionar la preparació d’un viatge de manera pràctica, ràpida, visual i responsable.

L’aplicació té quatre parts diferenciades:

• TRIPULACIÓ. Hi trobem totes les dades de les persones amb discapacitat intel·lectual: contactes, documents, dades mèdiques, pròtesis, roba, productes d’higiene, etc.·

• PILOTS. Espai que conté les dades dels educadors de l’entitat.

• MISSIONS. És l’àrea on creem els viatges, hi afegim els pilots, els tripulants i els elements que s’enduran a cada viatge.

• FARMACIOLA. Espai on es pot veure, per dia i àpat i també per viatge, els tripulants que prenen medicació.


Paraules clau: aplicació, viatge, documentacio, maleta, medicaments



 

Dixi és un projecte que busca donar resposta a l’actual problema d’accessibilitat de la llengua de signes catalana (LSC) i apropar el seu aprenentatge a un públic més ampli mitjançant els mitjans digitals.

A partir del disseny d’una aplicació mòbil propera i desenfadada es vol iniciar l’usuari en l’aprenentatge de la llengua de signes catalana mitjançant petites lliçons en vídeo que combinen allò educatiu amb allò lúdic i, d’aquesta manera, es crea una experiència entretinguda i fàcil d’assimilar. L’aplicació també facilita la consulta dels signes ja apresos amb un glossari i ofereix la possibilitat de que l’usuari gravi signes que conegui i que no apareixin a l’‘app’. Aquests signes es poden compartir amb altres usuaris, formant així vincles socials.

Durant les pantalles de càrrega es mostra informació interessant i útil sobre la comunitat sorda i les llengües de signes, que ajuden a combatre la desinformació i invisibilització que rodeja una minoria poc representada als medis.


Paraules clau: Llengua de signes catalana, comunitat sorda, aplicació, interactiu, aprenentatge