Atypical / Martí Turon

En un context de revolució digital, les xarxes socials han transformat la comunicació i la manera com les persones comparteixen experiències, donant a terme publicacions virals de llocs idíl·lics on tothom voldria estar. Tot això ha donat lloc a l’amenaça urgent de la massificació turística, afectant tant les destinacions, com als turistes.

El projecte aborda el desequilibri entre les expectatives generades a les xarxes socials amb la realitat que es troba l’usuari en visitar un lloc turístic. Les imatges acuradament seleccionades i editades a les xarxes socials poden crear una versió distorsionada d’un indret, donant, per consegüent, una mala experiència al turista.

Aquest fet destaca la importància de conscienciar als turistes i tenir expectatives realistes, desenvolupant la campanya de comunicació gràfica i una eina que ajudi a millorar l’experiència del viatger en un lloc turístic. Per arribar a escala mundial recull un disseny intuïtiu en l’app i la representació gràfica de conceptes com la distorsió o la massificació.


Paraules clau: massificació turística, distorsió de la realitat, expectatives generades, males experiències, escala global, disseny intuïtiu