Campus
Secretaría
- Verificació
- Sistema de garantia interna de qualitat
- Seguiment de la titulació
- Indicadors
- Acreditació
Els estudis superiors de Música, Dansa, Art Dramàtic, Conservació i Restauració de Béns Culturals, Disseny i Arts Plàstiques, que depenen del Departament d’Ensenyament, formen part de l’Espai europeu d’educació superior des del curs acadèmic 2010-2011; des de l’any 2012, per encàrrec del Departament d’Ensenyament, AQU Catalunya, a través la Comissió específica d’Arts i Humanitats de la Comissió d’Avaluació de la Qualitat, és l’òrgan responsable de la verificació, el seguiment, la modificació i l’acreditació dels ensenyaments artístics superiors.
De conformitat amb la transparència que s’exigeix a les institucions universitàries i als centres d’ensenyament superior en el marc de l’Espai europeu d’educació superior, les institucions han de disposar de polítiques i sistemes de garantia interna de la qualitat (SGIQ) dels programes formatius impartits, formalment establerts i públicament disponibles. En aquesta línia, el Departament d’Ensenyament i AQU Catalunya han establert les bases del programa AUDIT-EAS per a l’orientació i l’avaluació del disseny dels SGIQ dels centres que imparteixen ensenyaments artístics superiors.
> Agència Qualitat Sistema Universitari (AQU) > Ensenyaments Artístics Superiors
De conformitat amb la transparència que s’exigeix als centres d’ensenyament superior en el marc de l’Espai Europeu d’Educació Superior, les institucions han de disposar de polítiques i sistemes de garantia interna de la qualitat (SGIQ) dels programes formatius impartits, formalment establerts i públicament disponibles. En aquesta línia, el Departament d’Educació i AQU Catalunya han establert les bases del programa AUDIT-EAS per a l’orientació i l’avaluació del disseny dels SGIQ dels centres que imparteixen ensenyaments artístics superiors.
El marc legal vigent estableix que les agències d’avaluació de la qualitat han de fer un seguiment dels títols registrats, basant-se en la informació pública disponible, fins al moment en què s’hagin de sotmetre a l’avaluació per renovar-ne l’acreditació.
ESDAPC realitza anualment l’Informe de Seguiment de la Titulació (IST). El seguiment té dos objectius fonamentals: ser una eina útil per a la gestió de l’escola, que permeti l’avaluació del desenvolupament dels seus ensenyaments a partir de l’anàlisi de dades i indicadors, i l’elaboració, si escau, de propostes de millora que serveixin per corregir les desviacions observades entre el disseny del títol i el seu desenvolupament; i ser, juntament amb la visita externa al centre, una font d’evidències per al procés d’acreditació de la titulació.
ESDAP Catalunya de conformitat amb la transparència que s’exigeix als centres d’ensenyament superior en el marc de l’Espai Europeu d’Educació Superior, publica anualment els indicadors relacionats amb les dimensions d’accés i matrícula del nou alumnat, de les característiques de l’alumnat i el professorat, de les pràctiques externes i mobilitat, de la satisfacció de tots els grups d’interès i dels resultats acadèmics de la titulació.
Aquests indicadors han de servir per valorar les dimensions i, segons els resultats previstos, implementar les actuacions de millora necessàries.
L’acreditació és la comprovació a partir d’una visita externa que la titulació s’està desenvolupant tal com estava planificada a la verificació.
Totes les titulacions oficials han de passar pel procés d’acreditació abans dels sis anys a comptar des de la seva verificació inicial (o darrera acreditació), en el cas del títol superior, i abans dels quatre anys, en el cas dels màsters.
Cada any, les escoles superiors dels Ensenyaments Artístics Superiors del Departament d’Educació i AQU Catalunya planifiquen conjuntament les visites externes a partir de les titulacions que han d’iniciar el procés d’acreditació.
El procés d’acreditació s’estructura en diferents etapes:
La creació d’un Comitè d’avaluació interna (CAI): format per la Comissió de qualitat de l’ESDAP Catalunya.
L’elaboració de l’Autoinforme (AI): informe que elabora el CAI segons la Guia per l’acreditació dels Ensenyaments Artístics Superiors.
La visita d’un Comitè d’avaluació externa (CAE): És la comprovació in situ del funcionament de la titulació, el qual queda reflectit en l’informe de visita externa.
L’acreditació: és l’emissió, per part de la comissió específica, de l’informe de valoració del funcionament de la titulació, l’informe d’acreditació, a partir de totes les evidències de què AQU Catalunya disposa, especialment l’informe de visita externa.
El procediment de l’Acreditació està vinculat estretament al procediment de seguiment de la titulació Revisió i avaluació del desenvolupament dels plans d’estudi. El procediment de reflexió i millora contínua, ha de culminar amb la validació externa dels resultats mitjançant l’acreditació.