El Departament d’Educació organitza laconvocatòria ordinàriade les proves per a l’obtenció dels següents certificats de diversos idiomes:
Nivell intermedi B1 del Marc europeu comú de referència per a les llengües (MECR)
Nivell intermedi B2 del MECR
Nivell avançat C1 del MECR
Nivell avançat C2 del MECR
Què és?
Proves per obtenir els certificats dels nivells i els idiomes següents:
Certificat de nivell intermedi B1 d’alemany, anglès, àrab, coreà, espanyol per a estrangers, èuscar, francès, grec, italià, japonès, neerlandès, portuguès, rus i xinès
Certificat de nivell intermedi B2 d’alemany, anglès, àrab, espanyol per a estrangers, èuscar, francès, grec, italià, japonès, neerlandès, portuguès, rus i xinès
Certificat de nivell avançat C1d’anglès, alemany, francès i italià
Certificat de nivell avançat C2d’anglès i català
La inscripció dona dret a fer un únic examen que consta d’una prova escrita i una prova oral.
A qui va dirigit?
A persones que tenen com a mínim 15 anys (o els compleixen durant l’any de realització de la prova), que acrediten la superació del 2n curs d’ESO i que volen obtenir una acreditació del seu coneixement de determinat idioma sense ser alumnes oficials d’una EOI (aspirants de règim lliure).
No es pot tenir simultàniament la condició d’alumne/a oficial del curs 2023-2024 (en els ensenyaments presencials o a distància del primer semestre) i d’aspirant de règim lliure.
Un mateix aspirant no pot inscriure’s a més d’una prova de certificació.
Terminis
Inscripció: del 26 de febrer (a partir de les 9 h) a l’1 de març de 2024 (a les 23.59 h)
Pagament de la taxa: fins al 4 de març de 2024 (abans de les 22 h)
Llista provisional de persones admeses i excloses: a partir del 14 de març de 2024
Data límit per comunicar errades en les dades personals: 22 de març de 2024
Presentació de la documentació (al registre del centre examinador): des de la publicació de la llista provisional de persones admeses i excloses fins al 22 de març de 2024
Llista definitiva d’admesos i exclosos: a partir del 2 d’abril de 2024
Més informació sobre el calendari i les dates clau de la prova
La proposta presentada per la Gal·la Soy, alumna del Grau en Disseny Gràfic del Campus Vic, ha estat la guanyadora del primer concurs convocat per Motor Munich BMW, amb l’objectiu de trobar el disseny perfecte per representar a la marca BMW amb un vinilat exclusiu per a un dels seus vehicles. L’activitat es va treballar desde l’assignatura de Teoria de la comunicació gràfica, semiòtica, amb els alumnes de 2n curs de l’especialitat de disseny.
El briefing de la proposta demanava als participants que desenvolupessin un vinilat que s’integrés amb les línies del vehicle, s’adeqüés a la marca i que fos viable per a la seva implementació. A més, es valorava que el disseny comuniqués el missatge concret d’aventura jove, d’una manera clara, coherent i adequada als valors de BMW.
En el concurs van participar-hi cinc escoles: Escola d’Art de Manresa, Escola Superior de Disseny i d’Arts Plàstiques de Catalunya ESDAPC, Escola d’Art i disseny ILLA, Escola Municipal d’Art i Disseny de Terrassa i Escola Superior de Disseny ESDI. Es van presentar en total unes 80 propostes, que van ser valorades per un jurat format per un representant de Motor Munich BMW, un expert de màrqueting de BMW Ibérica, un expert en impressió i vinilats, Pepe Serra i Adrián Pérez, conegut a instagram com @eldeletrista.
Durant l’acte de lliurament dels premis per als finalistes del concurs, es va presentar en públic el vehicle amb el vinilat de la guanyadora i properament també s’exposarà al concesionari Motor Munich Cadí Vic.
El Consell de Ministres va aprovar en data del 16 de gener de 2024, la nova ‘Ley de Enseñanzas Artísticas Superiores‘ que, entre altres aspectes, millora el reconeixement i homologació del estudis artístics superiors, equipara les beques a les universitàries i crea nous cossos docents de professorat i catedràtics d’ensenyaments superiors.
Gràcies a això, els estudiants tindran major facilitat per a realitzar part dels seus estudis en un altre país europeu i per a poder exercir la seva professió fora de les nostres fronteres. S’introdueix també la modalitat dual pel que podran realitzar part de la seva formació com a pràctiques en empreses, institucions, etc., i cotitzaran a la Seguretat Social com succeeix amb els estudiants d’FP.
A més, els estudiants d’ensenyaments artístics superiors podran rebre una beca en les mateixes condicions que els universitaris, inclòs el pagament de les taxes de matrícula que solen ser molt elevades i que fins ara no es compensaven.
Quant al professorat dels centres públics, el projecte de llei afavoreix la seva activitat investigadora i la seva contribució a la creació artística. Es creen quatre nous cossos docents (de professors i de catedràtics d’Ensenyaments Superiors; i de professors i de catedràtics d’Ensenyaments Professionals), a més dels Mestres de Taller d’Ensenyaments Artístics, en els quals la integració serà voluntària i hi haurà un ampli calendari transitori per a fer-ho.
Entre les novetats que introdueix la llei hi ha la creació de nous ensenyaments, com els d’Audiovisuals, i una major autonomia pedagògica i organitzativa per als centres, que podran associar-se entre si per a crear ‘Campus de les Arts’.
La llei, que regula aquests estudis per primera vegada en més de 30 anys, respon a una demanda històrica i generalitzada de regulació per part del sector. Les principals associacions i federacions de l’àmbit artístic, sindicats, comunitats autònomes, associacions d’estudiants, docents i centres, a més d’altres Ministeris han intervingut en el procés d’elaboració.
Exposició única que transporta als visitants a les costes assolellades i encantadores del Mediterrani. L’exposició se centra a presentar les propostes desenvolupades a les assignatures de Mobiliari, Il·luminació i Projectes 3, objectes dissenyats per l’alumnat de Disseny de Producte. Es presenten en aquesta exposició onze peces de mobiliari, deu làmpades i setze productes autoproduïts amb disseny obert.
L’exposició Mediterraniofereix una experiència amb una mescla captivadora de colors i textures, des del mobiliari amb línies netes i formes orgàniques, fetes amb Honext fins a la il·luminació que juga amb la llum daurada per a crear els capvespres de la seva horabaixa.
Estudiants de 4t curs:Aina Gonzàlez ,AleksandraMytnik, WeronikaZaitz, Bernat Montraveta, EnriqueHurtado, Facundo Godoy, Gio Galindo, Miquel Guaràs, JuliaBetancourt, NoemiPericolo, Anita Cori, Maite Carpena, Lucia Varela, FranNiubó, Berta Pascual, Martin Santacasilda, Gina Pascual, Emma Pérez, David Molina, Arnau de Monserrat i Ruth FernandezPerez.
Estudiants de 3r curs: Aina Gonzalez, Alba Blasco, Aleix Grandio, AleksandraMytnik, Alexandre Fernandez, Alicia Sánchez, Alvaro Rubio, Anita Cori, Ariadna Martínez, Carla González, Carlos Puig, Emma Garcia, Guillem Tuneu, Iulia Lidia Fetea, Jana Claramunt, Jordi Vergés, Júlia Rubio, Laia Ramírez, LeliseLopez, Luca Martin, Miquel Guaràs, NoemiPericolo, WeronikaZaitz.
Amb la col·laboració dels professors VictorJuan, Rafel Oliva, Ruben Hidalgo i Guillem Ferran.
Espai Blanc del Campus Llotja Sant Gervasi
Del 15 de gener al 9 de febrer del 2024
Inauguració: 18 de gener a les 13.30 h
Tres estudiants d’ESDAPC han participat en el Laboratori de Recerca que s’ha fet al DHUB al voltant de l’exposició “Som Aquí! Les dones en el disseny. 1900 – Avui”. L’Irma Oliveres Binoux, la Lydia Medina i el Josep Vea han posat en pràctica metodologies de recerca d’arxiu en clau feminista amb l’objectiu de dialogar amb els resultats extrets de la investigació prèvia realitzada pel departament de col·leccions del Disseny Hub Barcelona amb motiu d’aquesta exposició temporal.
Els nostres estudiants han format part d’un equip compost per 21 integrats provinents de 7 centres d’ensenyament superior de disseny. A més a més de l’Irma Oliveres Binoux, la Lydia Medina i el Josep Vea d’ESDAPC; també han participat Laura Díaz i Maria Ibars de BAU; Marta Gallego, Ana Martín, Júlia Batlló, Esteban Gutiérrez i Avril Viñeta de l’escola EINA; Jordina Cascante, Carlota González, Laura Rahola i Maria Ruedas d’ELISAVA; Sandra Victoria, Nicole Ramirez i Ana Paula Guerra d’ESDI; Joana Sardà i Fucan Gómez de l’escola Massana; i Amàlia Sancho i Aaron Zirfas de la UOC.
El Laboratori ha estat ideat i tutoritzat per la Dra. Lara Garcia Diaz, investigadora i sociòloga cultural, i coordinat per Carmina Borbonet, del departament d’Educació del Disseny Hub Barcelona. La investigació ha permès aportar més de 100 noms de dones dissenyadores de l’àmbit nacional, així com la producció de més de 30 fitxes tècniques, la localització de 3 peces i la producció d’un dispositiu públic en la vitrina del Centre de Documentació del museu on es presenten les metodologies, processos documentals, terminologies, mapes visuals, fitxes documentals i problemàtiques sorgides al llarg del Laboratori.
El 20 de desembre es van presentar els resultats, comptant amb els participants (estudiants, tutora i coordinadora del projecte), a més a més, de la Teresa Bastardes, la Isabel Cendoya i la Isabel del Moral, comissàries de l’exposició.
L’alumni Laura Hernández Galdeano, que el curs passat 22-23 va acabar els estudis al Campus Olot d’ESDAPC, n’ha obtingut una Menció Especial del Jurat en la categoria de Grau, pel seu projecte L’aula com a tercer mestre.
També hi ha hagut un Treball Final de Grau seleccionat com a finalista de l’alumni Ilham Ed-Draoui del Campus Llotja, amb el projecte Espai social Jardí de Can Pinyol.
La cerimònia de lliurament dels 25ns Premis CODIC ha comptat, un any més, amb la presència d’empreses, institucions, professionals, comunicadors i col·legiats, així com amb representants d’una nova onada d’interioristes titulats recentment.
Us mostrem el vídeo resum que il·lustra l’ambient d’aquesta vetllada, les reaccions dels guanyadors i l’acompanyament de les escoles:
Enhorabona a totes dues per la vostra dedicació i excel·lència en el disseny d’interiors!
L’enllumenat de Nadal arriba als aparadors dels barris del Born, Nou Barris i Sant Martí. Aquests dies s’hi duen a terme accions per aconseguir que els establiments llueixin durant aquestes festes. L’objectiu no és altre que el de dissenyar un enllumenat nadalenc per als aparadors dels comerços de proximitat que sigui únic, associat als atributs de Barcelona com a ciutat innovadora, creativa i vinculada al disseny. També es vol fomentar un esperit nadalenc proper i identificat amb els valors de la ciutat: la tendresa, l’acollida, el respecte, la sostenibilitat, el consum responsable, la igualtat i la diversitat.
Barcelona Centre de Disseny i la Direcció de Comerç, Restauració i Consum de l’Ajuntament de Barcelona organitzen aquesta acció, amb la qual es pretén aconseguir que els comerços més tradicionals i emblemàtics incorporin el disseny com a aliat per innovar i alhora es vol donar visibilitat al talent creatiu de la ciutat, vincular el disseny al sector del comerç i apropar el disseny a la societat.
Estudiants de disseny de diversos centres dissenyen els aparadors comercials i s’encarreguen de la seva producció, muntatge i desmuntatge. La il·luminació ‘nadalenca’ és la part fonamental del projecte, però cal concebre un disseny integral d’aparadorisme en què es tindran en compte els productes que habitualment exposa l’establiment. Tot plegat, treballat estretament amb els establiments.
El dimecres 29 de novembre es realitzarà la presentació dels aparadors a Nou Barris, el dijous 30 de novembre a Sant Martí i el dimarts 5 de desembre al Born.
Un jurat professional decidirà quin és l’aparador guanyador, que s’endurà un obsequi. Se’n valorarà originalitat i creativitat, protagonisme de la il·luminació a l’aparador, reciclabilitat i sostenibilitat dels materials emprats, valors i impacte de l’aparador amb el públic i execució de la proposta. Una votació popular decidirà el segon premi. Els aparadors es mantindran fins passat Reis.
El grup d’alumnes del Campus Deià, tutoritzats per la professora Anna Solé, participen amb dues propostes al districte de Nou Barris:
“Regals de nadal” per la botiga Mobles Artesania (C. l’Artesania, 56-58, Nou Barris, Barcelona) de les alumnes Natalia Elvira, Marta Prats, Megan Rosales i Rebeca Sarabia.
“Il·lumina la teva llar” per l’establiment Lámparas Herrero (Vía Júlia, 45, Nou Barris, Barcelona) dels alumnes Paula Pineda, Nerea Garcia, Daen Cortez y Esther Romero
L’alumnat del Campus Llotja, tutoritzats pels professors Abel Colomar i Alex Rasero, participen amb dues propostes als districtes de Sant Martí i el Born respectivament:
“A les palpentes” per la botiga Multiópticas Lookvisió (C. de Guipúscoa, 128, Sant Martí, Barcelona) dels alumnes Paula Aranda, Carolina Mandicó, Paula Moya, Xènia Oliver, Núria Puig, Ona Solà.
“Imago Factory” per la botiga Imago Factory (C. dels Sombrerers, 1, Ciutat Vella, Barcelona) dels estudiants Andrea Martínez, Julia Megía, Fran Niubó, Margaret Obiols, Claudia Rebugent, Lucia Varela.
Del 14 al 18 de desembre, a l’Espai Blanc del campus Llotja Sant Gervasi es va dur a terme l’exposició “M’he perdut!”, a càrrec dels alumnes de primer curs de totes les especialitats.
Cada curs algun alumne/a em diu: “Em perdo amb aquesta assignatura, no sé ben bé què estem fent”. I és que el disseny és exploració, i com a tal, cal saber perdre’s. Però també cal retrobar-se. En el si del grup observem els treballs amb uns altres ulls i descobrim el veritable i nou “sentit”. Textures sobre fang barrejat de diferents colors · Estructures modulars amb cubs · Processos gràfics
Treballs de l’alumnat de Llenguatges pel disseny i aplicacions I Professora: Montse Noguera
L’alumnat de 4t curs de les especialitats de Producte, Moda i Interiors va visitar el Centre per a la Iniciativa Emprenedora Glòries de Barcelona Activa. Situat al 22@, l’edifici acull el Centre de Recursos per Emprendre, un espai amb informació, aules de formació, interactius multimèdia, assessorament expert, Punt d’Assessorament i Inici de Tramitació (PAIT) i continguts per emprendre un negoci.
La visita es va desenvolupar dins l’assignatura Gestió del Disseny i tenia com a objectiu conèixer de primera mà l’espai de referència per a les persones emprenedores i les start-ups de la ciutat de Barcelona i així tenir accés als serveis i instal·lacions que ofereix.
La visita va estar guiada per un tècnic municipal que va mostrar els diferents espais als quals es pot tenir accés essent usuari del centre, els va informar de la formació que s’ofereix així com els diversos circuits que hi ha per poder accedir a l’assessorament i acompanyament davant la proposta d’un projecte de negoci. A més l’alumnat va tenir l’oportunitat de poder seguir una explicació que va impartir uns dels tècnics responsables en les valoracions de les viabilitats del projecte que els va ressaltar les diferents fases que s’han de seguir per tal de presentar una proposta de negoci viable, i van poder fer-li les preguntes que van considerar.
El passat mes de novembre, la dissenyadora i il·lustradora Carla Aledo va impartir la conferència “Dissenyem un cartell” al campus Pau Gargallo. La conferència, que estava adreçada als alumnes de 2n i 3r curs, va tractar sobre les eines, recerca i metodologia per a la creació de la Imatge Gràfica en el disseny d’un cartell i revertia en l’assignatura Projectes I de 2n i en l’assignatura Tecnologia de les xarxes informàtiques de 3r curs.
Carla Aledo (Mataró, 1987) va estudiar a l’EA Pau Gargallo de Badalona. Es dedica a la creació d’imatge corporativa i a la il·lustració. Actualment, està cursant el Màster d’Arteràpia Gestalt i Integració Creadora. Des del 2013 ha participat en diverses exposicions col·lectives. Fou escollida per la Comissió d’Imatge de Les Santes de Mataró per fer-ne el cartell de l’any 2023 i en paral·lel va presentar l’exposició “El punt mutable” a l’Edifici La Presó de Mataró.
Resumen de privacidad
Este sitio web utiliza cookies para proporcionarle la mejor experiencia de usuario posible. La información de las cookies se almacena en el navegador y realiza funciones como reconocerle cuando vuelve a la página web y ayuda al equipo a comprender qué secciones del sitio web le parecen más interesantes y útiles.
Cookies estrictamente necesarias
Las cookies estrictamente necesarias deben activarse siempre para que podamos guardar las preferencias para la configuración de cookies.
Si desactiva esta cookie no podremos guardar las preferencias. Esto significa que cuando visite esta web, tendrá que activar o desactivar las cookies de nuevo.
Cookies de terceros
Este sitio web utiliza Google Analytics para recopilar información anónima como el número de visitantes del sitio y las páginas más visitadas.
El mantener esta cookie habilitada nos ayuda a mejorar el sitio web.
¡Activa primero las cookies estrictamente necesarias para que podamos guardar las preferencias!