Anglès:
- Nivell intermedi B1 del Marc europeu comú de referència per a les llengües (MECR)
- Nivell intermedi B2 del MECR
- Nivell avançat C1 del MECR
- Nivell avançat C2 del MECR
Català:
- Nivell avançat C2
El Departament d’Educació organitza la convocatòria extraordinària de les proves per obtenir els certificats següents:
Anglès:
Català:
A persones que tenen com a mínim 15 anys (o els compleixen durant l’any de realització de la prova), que acrediten la superació del 2n curs d’ESO i que volen obtenir una acreditació del seu coneixement de la llengua anglesa sense ser alumnes oficials d’una EOI (aspirants de règim lliure).
No es pot tenir simultàniament la condició d’alumne/a oficial del curs 2023-2024 (en els ensenyaments presencials o a distància del primer semestre) i d’aspirant de règim lliure.
Un mateix aspirant no pot inscriure’s a més d’una prova de certificació.
Prova escrita:2 de febrer de 2024 (la prova comença a les 16 h però cal ser-hi 30 minuts abans)
Prova d’expressió i interacció oral: el dia d’aquesta prova s’indica en la convocatòria personal lliurada el dia de la prova escrita
Mariona Proubasta, estudiant de 3r curs de Disseny Gràfic del campus Pau Gargallo d’ESDAPC, ha quedat finalista del concurs d’arts visuals Human/AI Design Challenge, adreçat a alumnes de disseny de tot el món, organitzat per Barcelona Centre de Disseny i CASA SEAT dins la Barcelona Design Week.
La Mariona ha presentat un pòster original titulat “Compartir és Viure// Sharing is living” com a resposta al repte plantejat per aquest challenge: reflexionar sobre com equilibrar la relació entre pensament creatiu humà i intel·ligència artificial usant algorismes de generació de continguts d’IA.
El cartell mostra la pregunta del sistema CAPTCHA, conegut com a autenticació pregunta-resposta. El CAPTCHA és una mesura de seguretat dissenyada per distingir entre màquines i éssers humans en línia, generalment recordat per la frase “I’m not a robot”. Bàsicament, el CAPTCHA planteja una pregunta o un desafiament que una màquina típica tindria dificultats per respondre correctament, mentre que un ésser humà ho faria sense problemes. La ironia rau en el fet que, amb els avanços constants en la intel·ligència artificial, podríem trobar-nos en una situació en la qual fins i tot les màquines siguin capaces de superar aquest test de Turing amb la mateixa facilitat que un ésser humà. Per tant, ens vam plantejar la pregunta: Serà necessari modificar el CAPTCHA en el futur per incloure una opció que digui “no sóc una persona”?
El jurat ha seleccionat la proposta de la Mariona entre més de 150 dissenys de diversos països, quedant entre els 10 millors a nivell mundial.
El lliurament dels premis es va realitzar el passat 25 d’octubre i el cartell guanyador i els finalistes van estar exposats a CASA SEAT (Passeig de Gràcia 109) fins al 28 d’octubre.
Enhorabona!
Divendres 3 de novembre, a les 12.30 h tindrà lloc a la seu social de l’ESDAPC (Ciutat de Balaguer 17, Barcelona), l’acte de lliurament dels Premis Josep Albert Mestre de la CEA – Confederación de Escuelas de Arte.
La cerimònia lliurarà els premis en les seves modalitats:
El jurat format per Amaya Martínez Marcos (presidenta), Guillem Ferran (secretari), Nuria Nofrarías, Marina Sanjuan, Joan Morales (vocals), ha decidit el següent:
El jurat format per Fernando Labaig Forts (president), Belén López Esclápez (secretària), Juan Aguilar Jiménez, Marcelo Leslabay Mártinez i Leticia de Frutos Sastre (vocals), ha decidit el següent:
Fins al 6 de novembre es podrà visitar l’exposició dels treballs seleccionats a la Dotzena Edició dels Premis Mestre, a l’Espai Blanc del campus Llotja (Sant Gervasi) de l’ESDAPC. La mostra té un caràcter itinerant per diverses escoles del territori nacional.
Alba Salvadó, que va estudiar Disseny Gràfic a l’ESDAPC , és una de les cinc guanyadores de la 6a edició dels Premis gaudeamusPROJECTA que organitza el Col·legi Oficial de Disseny Gràfic de Catalunya, amb el seu treball fi de grau “Uncle Joan”. Ha obtingut el PREMI PROJECTA al millor Projecte Fi de Grau, considerant íntegrament des d’una visió global i transversal tots els seus aspectes conceptuals, plàstics, de desenvolupament, de compromís, de recursos, de responsabilitat, etc., que proposi una àmplia projecció professional i impacte social.
L’Uncle Joan neix amb la troballa d’un arxiu familiar secret a Palafrugell. S’inicia l’estudi del seu contingut per descobrir el valor i la relació entre les diferents peces, i es reestructura la narrativa oculta rere aquestes. El projecte busca donar veu, homenatjar i reivindicar les memòries anònimes. Mostrar noves narratives i conservar-ne l’arxiu original.
El resultat és un fotollibre, guia complementària i peces extraïbles produïts a mà a partir de diferents papers per incrementar l’experiència sensorial, enquadernats amb l’ús de la tècnica suïssa de llom descobert (obertura 180°) i fastener.
Segons l’Alba, dissenyar és respondre a una problemàtica que volem solucionar, aquesta problemàtica és una demanda o un propi qüestionament, un encàrrec o un autoencàrrec no difereix en essència, varien les condicionants, tots dos es concreten oferint solucions conceptuals formals visuals comunicatives, torna la memòria.
La gala de lliurament dels guardons ha tingut lloc el 19 d’octubre en l’Arxiu de la Corona d’Aragó (palau del Lloctinent) de Barcelona on “Pregunta’m Pregunta’t” de Laura Díaz i “L’oreneta sempre torna“ d’Ekaitz Sánchez, han obtingut també un dels 7 Accesits finals.
El jurat dels premis gaudeamusPROJECTA, convocats pel Col·legi Oficial de Disseny Gràfic de Catalunya ha seleccionat 7 Treballs Finals d’Estudis d’alumnis de l’ESDAPC, Escola Superior de Disseny i d’Arts Plàstiques de Catalunya
Els premis gaudeamusPROJECTA, reconeixen i promouen l’excel·lència acadèmica dels projectes de fi de grau en disseny gràfic presentats durant el 2022 als centres educatius d’arreu de l’Estat.
La presentació dels projectes seleccionats i la gala de lliurament dels premis enguany tindrà lloc en l’Arxiu de la Corona d’Aragó (palau del Lloctinent) de Barcelona, el 19 d’octubre, i comptarà també amb el 14è Congrés Gràfic que se celebrarà el 18 i 20 d’octubre.
Els premis gaudeamusPROJECTA deliberen de forma diferent de la purament acadèmica, i qualsevol projecte amb la mínima nota requerida per a poder participar pot ser seleccionat segons els criteris del jurat. Cal recordar que els gaudeamusPROJECTA no sols premien als autors dels projectes, sinó també als seus tutors i als centres, com a reconeixement a la docència i a les institucions acadèmiques.
Des de l’ESDAPC felicitem els autors dels projectes seleccionats, i també a les seves tutores i tutors:
Molta sort a tots!
Mirant més enllà de la moda turística, hi ha vida autòctona present en el barri de la Barceloneta. L’aire fa olor de mar i d’hora en el matí els pescadors proveeixen alguns dels restaurants que encara recorden a la comunitat local. Aquests llocs s’han convertit en símbols de la ciutat i ofereixen una experiència autèntica de la cultura i la gastronomia mediterrània. Quan se’ns demana redissenyar aquest tipus d’espais mítics, com hem d’intervenir com a dissenyadors? Com creem una sensació d’atemporalitat, entre tradició i contemporaneïtat?
El divendres 11 d’octubre el grup de l’assignatura Projectes 3, amb els professors Toni Valls i Xavier Pepiol, van visitar la reforma del restaurant Cheriff, a la Barceloneta. Benjamín Iborra, soci fundador i cap de projectes del estudi MESURA , ens va mostrar i explicar la intervenció. Una intervenció en un dels restaurants Fmés clàssics i populars de la Barceloneta, on l’estudi va posar molta atenció als detalls, als materials i a saber captar el caràcter intemporal d’aquests llocs tant especials. Ofici en la cuina i ofici a l’hora de fer, i materialitzar la proposta. Va ser un goig. Una oportunitat única de conèixer el lloc i escoltar les explicacions que ens feia Benjamin. Li estem enormement agraïts!
El restaurant Cheriff prové d’una llarga tradició de negocis familiars locals. Primer va obrir les seves portes com una petita peixateria a la fi dels anys seixanta. El seu amo, el senyor Pedro Ruipérez, un ésser excentric que solia disfressar-se de xèrif per a treballar. El negoci va passar a «Nini», així deien els veïns a la neta del fundador original. Avui, Cheriff s’ha convertit en un clàssic culinari, conegut per la seva història i qualitat, amb peix fresc que arriba directament dels molls veïns.
Cheriff és part de la memòria de la Barceloneta. Un clàssic en el veïnat, que necessitava un disseny atemporal per a conservar l’autenticitat de la qual gaudia el restaurant. Com a part d’una estratègia a la recerca de l’atemporalitat, la distribució en àrees compactes (típica de les peixateries) es va mantenir intacta per a atreure a la comunitat local. El dissenyador Massimo Vignelli, va descriure atemporalitat com allò que es crea quan les coses s’entenen fàcilment. Ell parlava de «elegància intel·lectual», ja que la simplicitat no és de cap manera «simple», sinó més aviat el resultat d’un llarg procés d’experimentació, revaluació i refinació.
Fotos de: Jose Hevia, Mesura, Teddy Iborra Wicksteed i Xavier Pepiol
El passat 10 d’octubre, dins de la programació de la Barcelona Design Week, s’inaugurà en el Disseny Hub Barcelona, ÒH!PERA (L’EXPOSICIÓ), que reuneix joves talents de diverses disciplines creatives per a dissenyar noves òperes de petit format.
Aquest projecte, que neix d’una aliança entre institucions culturals de Barcelona i escoles de disseny, pretén no tan sols fomentar l’interès per l’òpera de joves creatius i oferir-los una primera experiència professional, sinó també sacsejar el gènere operístic i atraure així nous públics.
Estudiants d’escoles de disseny arrelades a Barcelona i l’àrea metropolitana, professionals de la música i les arts escèniques, joves intèrprets del Conservatori del Liceu, personal docent i equips artístics, tècnics i de producció del Liceu, vetllen conjuntament per estrenar una producció operística professional. La majoria no han treballat mai en una òpera, alguns ni tan sols han treballat mai en les arts escèniques. D’altres, han de fer l’esforç de trencar els prejudicis elitistes que envolten el gènere.
La mostra recull els processos de creació i la posada en escena de les vuit microòperes del projecte Òh!pera representades en el Gran Teatre del Liceu durant les temporades 2021-22 i 2022-23. Entre elles Nala, que el curs passat estudiants d’ESDAPC van dissenyar-ne l’escenografia. Aquest projecte permet l’experimentació i l’aprenentatge a través d’una experiència real de creació operística.
ÒH!PERA (L’EXPOSICIÓ) es podrà visitar fins al 14 de gener, de dimarts a diumenge en horari de 10 h a 20 h. L’entrada és gratuïta.
Crèdit de les fotos: DHub. Foto: Beth Magre Loren
Alberto Aranda, un dels fundadors de l’Agència Aranda, compartirà la seva experiència sobre el funcionament intern d’una agència de comunicació, emfatitzant els aspectes socials i responsables que els distingeixen com la primera agència de “brànding transparent” que publica totes les seves dades.
En la xerrada, explicarà els serveis que una agència de comunicació ofereix, recolzats amb exemples concrets. També abordarà el tema de la supervivència d’una agència en el mercat i com dissenyen estratègies i plans de comunicació personalitzats per a satisfer les necessitats dels seus clients.
Dimecres 4 d’octubre 2023 de 10.30 a 12.00 h.
Sala d’Actes del Campus Llotja Sant Gervasi
Dirigida a l’alumnat de les quatre especialitats
Professors responsables: Xavier Alamany i Guillem Ferran
La conferència “Honext, material circular” és una activitat dirigida a estudiants del Grau Superior en Interiors i Producte, sobre materials certificats per a disseny circular. A càrrec d’Eduard Mondejar, alumni d’ESDAPC campus Llotja.
Mondejar, treballa actualment com a tècnic especialista en vendes a Honext, marca pionera en la fabricació de taulers de fibra suprareciclada, els quals es produeixen a partir del reciclatge de residus de cel·lulosa, com a paper o cartó. En aquest procés no tòxic, exempt de resines, es reforcen les fibres de cel·lulosa i es protegeixen els seus enllaços, donant com a resultat un tauler sostenible i altament durador.
Dimecres 4 d’octubre 2023 de 13.00 a 14.00 h.
Sala d’Actes del Campus Llotja Sant Gervasi
Dirigida a estudiants del Grau Superior en Interiors i Producte
El passat divendres 29 de setembre es van reunir els membres del jurat dels premis Mestre, que valora els millors projectes d’estudiants d’arts plàstiques i disseny, que es realitza a les escoles d’art i disseny gestionades amb fons públics.
El resultat dels projectes seleccionats i dels premiats en les diverses categories es pot consultar a la pàgina web de la Confederación de Escuelas de Arte (CEA). Enguany l’ESDAPC ha obtingut varis projectes seleccionats i una menció:
MENCIÓ D’HONOR
Ivana Serrano Pacheco _ Menstruss, disseny d’interiors.
PROJECTES SELECCIONATS
Mireia Pérez García _ Way Crumbs, disseny gràfic
Sergi Frutos Guerrero _ Liquid. disseny gràfic
Roger Bartra Barón _ Mae, disseny de producte
La CEA vol retre homenatge a Josep Albert Mestre, qui va ser el seu president des de 2008 i membre del comitè executiu des de 1999, en reconeixement pel seu treball clau en la nova configuració dels ensenyaments d’Art i Disseny a Espanya.
L’objectiu d’aquests premis és que contribueixin una mostra anual de l’excel·lència del treball que es fa a les escoles d’art i disseny gestionades amb fons públics, oferint un panorama de les millors propostes i realitzacions dels futurs creadors plàstics i dissenyadors.
El projecte, O.A Med, Treball Final de Grau creat per l’alumni Maria Muñarch, va guanyar el primer Premi Mestres d’Ensenyaments Superiors de Disseny 2022. Per aquest motiu, aquest any l’Escola Superior de Disseny i d’Arts Plàsques de Catalunya ha agafat el relleu de l’Escuela de Artes Algeciras, que va ser l’escola organitzadora dels premis de la convocatòria del curs passat.