La falta d’interès per la lectura, especialment entre els joves, és cada vegada més evident. La lectura es relaciona amb el deure i l’estudi i no amb l’oci. Per aquesta raó, en aquest projecte es gamificarà la lectura, combinant l’experiència de llegir amb un videojoc.
Atès que la creació d’un videojoc contempla moltes disciplines, per a aquest projecte de disseny es farà una proposta de preproducció i el desenvolupament de l’art i el disseny del videojoc, ja que són les disciplines més properes al disseny.
El llibre triat per a la seva gamificació ha estat WarBreaker, de Brandon Sanderson. Es tracta d’un llibre de fantasia medieval publicat el 2009, en el qual la màgia i l’univers que planteja l’autor pren forma de color i descriu molt bé com es viuria visualment. Per aquesta raó, s’ha considerat que és el llibre perfecte sobre el qual desenvolupar el disseny gràfic i el concept art.
Paraules clau: lectura, llibre, videojoc, gamificació, Game Based Learning, concept art, game art, disseny de videojoc, il·lustració, experiència d’usuari
Alumnos de 3º del Grado de interiores del Campus Olot del ESDAPC visitaron el Espai Barberí donde se encuentra ubicado el estudio de RCR Arquitectes, ganadores del premio < em>Pritzker 2017. Durante la visita se pudieron ver las soluciones arquitectónicas que han permitido mantener la esencia del antiguo edificio de la fundición Barberí después de su rehabilitación.
También se comprobó el uso que hace RCR del metal, así como la interacción entre el dentro y el fuera, que se transforma según la incidencia de la luz natural y los cambios de la vegetación.
Finalmente se visitó el espacio de la RCR Fundación Bunka, que funciona como archivo de la obra de RCR, en el que se puede observar la trayectoria, proyectos desarrollados, algunas maquetas y mobiliario diseñado por los propios arquitectos.
Coixí és un llum de sobretaula que neix de l’exploració de les relacions formals entre la llum i l’objecte que l’agafa.
Aquest llum vol posar en valor un dialeg formal i conceptual entre el llenguatje racional i estandaritzat que relacionem amb industria i tecnologia i el volum del coixí, on hi descansen uns tubs fluorescents.
Conecta amb unes idees gairebé surrealistes a través del canvi de material d’un volum qüotidià, canviant d’aquesta manera el context del coixí.
Paraules clau: Màgia, Descans, Somnis, Pausa.
El seient dvok aposta per la comoditat i rendiment del ciclista mitjançant l’adaptació feta especialment per a cada usuari. D’aquesta manera, resulta totalment ergonòmic ja què s’adapta a les necessitats i dimensions úniques de cada ciclista.
Per obtenir el millor rendiment possible i evitar problemes físics derivats de la pràctica d’aquest esport (entumiment de les parts toves i extremitats, per exemple), és imprescindible ser conscient de la postura que es porta a sobre de la bicicleta: cal recolzar els isquions de manera correcte.
Dvok aposta per la fibra de carboni i la tecnologia 3D en la seva fabricació i, d’aquesta manera, s’aconsegueixen uns acabats i qualitat superiors.
Paraules clau: seient, personalitzable, ergonòmic
Wings és un projecte que presenta un escenari hipotètic en el qual Honda i Alpinestars col·laboren de manera conjunta per a desenvolupar una nova tipologia d’alforja per a motocicletes. D’asquesta manera permet a la marca Alpinestars introduir-se per primera vegada en aquest sector i ampliar ja el seu reconegut catàleg de productes dedicats al motociclisme.
La intenció d’aquest projecte és crear unes alforges de baix cost enfocades a un public que s’inicia en el món de les motocicletes. Donar-li un producte de baix cost, amb una alta versatilitat ja que pot ser útil en el dia a dia com en els trajectes llargs o primers viatges.
Es busca desenvolupar un producte que sigui fàcil d’instal·lar, que s’adapti a les diferents circumstàncies que es puguin donar i ofereixi a l’usuari l’opció d’adaptar les alforges a les seves necessitats i no a l’inrevés, essent condicionat pel producte.
Paraules clau: versatilitat, ciutat, viatjar, principiant