WorkingSpace és un projecte que té com a objectiu principal proporcionar un espai d’estudi adient i que cobreix les necessitats reals dels joves estudiants.

Donada la necessitat de tenir un lloc més flexible a Tàrrega, que fomenti la motivació i l’estudi en companyia, es proposa crear un espai que solucioni aquesta problemàtica, evolucionant l’àmbit d’estudi més enllà del que és tradicional. Ja no només per començar a tenir en compte les necessitats dels estudiants, sinó que també per visibilitzar la importància de la motivació en un espai on et sents lliure i còmode.

Així doncs, WorkingSpace és una biblioteca/coworking que ha estat dissenyada tenint en compte les necessitats dels usuaris, a l’hora de dur a terme certes accions com ara concentrar-se, interactuar amb els companys, posar en comú opinions, menjar o inclús descansar.

Per tant, aquest projecte aconsegueix resoldre la problemàtica creant zones creatives, inspiradores i amb personalitat, que augmenta la motivació i facilita la comunicació entre estudiants, però que alhora té en compte tota mena d’usuaris i necessitats. A més, el disseny d’aquest projecte augmentarà l’interès dels joves per aquests espais, que, actualment s’estava perdent. Per tant, aquest projecte aconsegueix resoldre la problemàtica creant zones creatives, inspiradores i amb personalitat, que augmenta la motivació i facilita la comunicació entre estudiants, però que alhora té en compte tota mena d’usuaris i necessitats. A més, el disseny d’aquest projecte augmentarà l’interès dels joves per aquests espais, que, en l’actualitat s’estava perdent.

 


Paraules clau: espai polivalent, connexió, desconnexió, motivació, productivitat


 

Partint de la recerca, recopilació de dades i estudi sobre la situació dels purins i les conseqüències negatives resultants de la mala gestió d’aquests a la comarca d’Osona, s’ha elaborat una campanya de comunicació gràfica per tal que la població pugui rebre tota la informació necessària sobre el sector ramader, la contaminació derivada de la seva activitat i l’efecte que està tenint al medi i la salut de les persones.

El caràcter de la campanya és irònic, ja que el seu format i aspecte és el d’una campanya de promoció turística, i es reforça encara més gràcies a l’ús de recursos com fotografies, infografies i il·lustracions.

Així doncs adquireix una doble funció, per una banda l’objectiu principal és donar a conèixer i difondre les dades sobre la problemàtica dels purins, i per l’altra, contraposar la imatge que es vol donar de la comarca per atreure el turisme, mostrant l’altra realitat desagradable d’Osona que es vol amagar.


Paraules clau: Purins, Contaminació, Osona, Explotacions, Porcí, Salut, Medi ambient, Crisi mediambiental, Campanya, Guerrilla, Turisme


 

Ens trobem en un context on els usuaris de les xarxes socials han esdevingut el seu propi producte i l’obsessió per la imatge amb els filtres de bellesa està a l’ordre del dia. Aquesta dualitat entre el “jo real” i el “jo ideal”, ha donat lloc a la Dismòrfia d’Snapchat, fenomen en què cada vegada més pacients de cirurgia estètica volen assemblar-se als seus selfies filtrats.

Mitjançant una campanya de visibilització, “Cara a Cara” dona veu a la distorsió de l’autoimatge fins al punt de no reconèixer-nos en la nostra versió real. Aquesta consta d’una dinàmica plataforma web com a eix vertebral, la qual farà d’altaveu de la causa, així com també de xarxes socials. Finalment, diferents elements publicitaris repartits per la ciutat acompanyaran i donaran a conèixer el projecte.

Abans la bellesa la marcava Hollywood, ara la “Cara Instagram” és el que crea tendència.

 


Paraules clau: autoimatge, dismòrfia, xarxes socials, filtres, visibilització


 

 

Aquest passat diumenge 19 de juny, es va celebrar a la Sala Razzmatazz la festa de promoció d’ESDAPC.

L’alumnat de la promoció 18-22, al ritme del DJ Mr. George Costanza, va aplegar més de 400 persones. Després d’aquesta festa de cloenda de curs on la comunitat ESDAPC va ser la protagonista, us desitgem que tingueu un bon inici d’estiu!

El Treball Final de Grau (C)olor de l’alumni Gisela Sabio Povea ha obtingut un premi plata en la categoria Laus Aporta Estudiants (disseny gràfic) als premis ADG LAUS 2022 .
Aquest projecte, que neix dʼun vessant social i personal, ofereix una eina perquè les persones que pateixen pèrdua del sentit de l’olfacte o anòsmia, puguin decidir de manera alternativa com modificar la seva identitat odorífera a partir de la traducció de lʼolor de les fragàncies.

Felicitem a la Gisela per aquest premi!

+ informació

El projecte DEBOS design S.L, de Júlia Vidal i Laia Mas, alumnes del campus Vic, ha estat guanyador de la 3a edició dels Premis Educaemprèn Osona.

Les alumnes de 3r curs de Disseny d’Interiors del campus Vic han plantejat un nou concepte d’estudi d’interiorisme basat en el disseny sostenible d’espais interiors –siguin privats o públics– amb l’objectiu de millorar-los a través de materials ecosostenibles i una distribució adequada per cada situació. Aquesta idea de negoci ajudaria a persones que tenen al·lèrgia als químics i/o altres tipus de necessitats, i requereix una elecció molt curosa dels materials i un estudi del seu impacte per a la salut de les persones.

El concurs ha estat organitzat per Creacció Agència d’emprenedoria, innovació i coneixement, juntament amb la majoria dels ajuntaments de la comarca d’Osona, el Consell Comarcal i la Universitat de Vic.Aquests premis pretenen motivar i promoure l’esperit emprenedor, innovador i creatiu de l’alumnat de secundària, de batxillerat, de formació professional i universitaris, mitjançant el reconeixement públic de projectes emprenedors.

El projecte es va desenvolupar dins el marc de l’assigantura Entorn professional de 3r curs.

Més informació

Un any més, el programa OFF BDW s’ha obert a la ciutat, convidant a tothom a proposar activitats relacionades amb el disseny, la creativitat o la innovació.

ESDAPC presenta una selecció dels millors TFGs de les especialitats de disseny gràfic, disseny d’interiors, disseny de producte i disseny de moda on es mostren els valors que singularitzen l’ideari d’ESDAPC. En aquesta ocasió us volem presentar l’estrena de la producció audiovisual NOT USUAL 2022 TFG ESDAPC realitzada amb el suport i producció de l’ESCAC.

Esperem que ho gaudiu!

 

Premi ADI Cultura Plata i premi ADI Cultura d’Opinió al projecte ‘Disseny per a la inclusió. El procés com a resultat’ en el qual ESDAPC va participar amb tres projectes.

En la primera edició de Disseny per a la Inclusió van participar sis escoles de disseny de Barcelona (ESDAPC, Elisava, BAU, LCI Barcelona, UOC i l’IDEM). ESDAPC va desenvolupar tres projectes de disseny inclusiu i disseny social, juntament amb TEB Sant Andreu i CRAE Intress. Els resultats van ser un manifest modular, un joc de taula inclusiu i una millora dels espais del CRAE Intress.

Aquesta iniciativa, coproduïda tant pel Museu del Disseny de Barcelona com per l’Associació Ojalá Projects i comissariada per l’Anaïs Esmerado, és un projecte d’aprenentatge i cocreació entre alumnat d’estudis superiors de disseny i persones de diferents col·lectius en situació de vulnerabilitat. Disseny per a la Inclusió promou el disseny com a eina de transformació social, obtenint un enriquiment bidireccional per a tots els participants, estudiants i usuaris.

El projecte crea i aplica models d’innovació i disseny per reflexionar i pal·liar les desigualtats socials i mediambientals mitjançant processos participatius entre alumnes de disseny i persones vulnerables. L’objectiu és la identificació de necessitats, el foment de l’empatia i la promoció del disseny com a motor per a la integració. El punt de partida és una recerca acadèmica que aporta noves solucions fomentant sinergies integradores i treballant des d’una mirada diferent. El projecte posa així l’accent en el procés com a marc d’aprenentatge i fomenta la sensibilitat en els joves, que són els futurs membres de la societat.

El jurat ha valorat la promoció de la col·laboració entre els centres educatius i les entitats de persones amb situacions de vulnerabilitat i el fet de proposar solucions des d’una dimensió social del disseny, donar suport a les noves generacions de dissenyadors i desvincular el disseny de l’elit.

Fotografies: Enrique Muda

El Treball Final de Grau, O.A Med, de Maria Muñarch, ha estat seleccionat en la 29a edició de les Medalles ADI.

Aquests premis, organitzats per l’ADI-FAD amb la col·laboració de la Fundació Banc Sabadell i dirigits als estudiants de disseny de producte, tenen l’objectiu de contribuir a establir ponts d’unió entre l’àmbit acadèmic i el món industrial, i fomentar el talent de les generacions més joves.

En aquesta edició el jurat format per: Mario Ruiz, Angela Rui, Amalia Puga, Anniina Koivu i Daniel Cid, ha seleccionat 12 projectes que competiran per un premi d’or, dues plates i nou premis bronzes a la fase final.

O.A-Med pretén cobrir una necessitat real de l’organització Open Arms, afavorir la recuperació d’aquelles persones que han resultat malaltes o ferides i al mateix temps facilitar la feina del personal que els assisteix. És un producte per a la recuperació i la cura. El projecte ha obtingut el Primer Premi Mestres en la categoria d’Ensenyaments Superiors de Disseny.

Més informació

El projecte, O.A Med, Treball Final de Grau creat per Maria Muñarch, guanya el primer Premi Mestres d’Ensenyaments Superiors de Disseny 2022.

El projecte –col·laborador amb l’organització humanitària Open Arms– es basa en la problemàtica actual del creixent flux de persones que immigren de forma irregular per via marítima. Es tracta de persones que escapen de conflictes bèl·lics, ètnics, econòmics i polítics a la recerca d’un futur millor.

L’enhorabona!

 

 

Més informació