Actualment, moltes joves no reben suficient educació sexual i no es relacionen amb els seus genitals pel fet que al llarg de la seva vida se’ls ha ensenyat que no s’han de tocar. Per raons socioculturals, a moltes persones de sexe femení encara els costa masturbar-se, se senten incomodes de fer-ho o s’avergonyeixen del seu cos.

Puntos Geniales és un projecte que sorgeix de la necessitat que tenen les persones amb vulva d’autoconèixer la seva sexualitat i el plaer eròtic. Ha arribat per marcar un abans i un després, i despertar entre les joves la curiositat i la motivació d’autoconèixer el seu cos i l’estimulació a través d’un kit que convidarà a reflexionar sobre temes que preocupen a moltes persones i a connectar amb la seva sexualitat d’una manera íntima i real


Paraules clau: autoconeixement, masturbació, empoderament, plaer eròtic, coneixement del cos, benestar, educació sexual, autoconfiança, tabús sexuals.



 

O.A-Med és un projecte col·laborador amb l’organització humanitària Open Arms, basat en la problemàtica actual del creixent flux de persones que immigren de forma irregular per via marítima. Es tracta de persones que escapen de conflictes bèl·lics, ètnics, econòmics i polítics a la recerca d’un futur millor.

O.A-Med  pretén cobrir una necessitat real de l’organització Open Arms, afavorir la recuperació d’aquelles persones que han resultat malaltes o ferides i al mateix temps facilitar la feina del personal que els assisteix. És un producte per a la recuperació i la cura.

Consisteix en el disseny d’un sistema per adaptar una llitera de Decathlon i transformar-la per finalitats mèdiques, a través de la impressió 3D. Mitjançant la fabricació digital, el caràcter openness i la cooperació entre entitats s’ha aconseguit arribar a un producte molt econòmic que resol la necessitat i està a l’abast de les organitzacions humanitàries.

 


Paraules clau: Llitera, Emergència, Auxili, Openness, Cooperació



Moble de vestíbul per per als més exigents

El vestíbul d’una casa és un espai altament representatiu per als seus propietaris i és a la vegada l’espai que dóna la benvinguda tan als seus residents com als seus hostes. Per desgràcia al llarg de la història ha anat reduint la seva importància i grandària.

L’objectiu d’aquest projecte és reivindicar el moble de vestíbul i al mateix temps actualitzar-lo per poder-lo adaptar als nostres temps. Concretament s’ha fet una adaptació per a BD Art Editions.

Per què he escollit Art EditIons? Quines són les funcions no només pràctiques sinó també simbòliques que ha de tenir un moble d’aquestes característiques? Quins serien els usuaris potencials i com seria l’entorn on estaria ubicat el moble?

Aquestes preguntes han anat trobant resposta a partir de l’aplicació de diferents mètodes de recerca, converses, enquestes, lectures, visites a col·leccions de mobles històrics… i s’ha anat aplicant en el projecte First Step in Art per a BD Art editions.

El fet de situar-me dintre d’Art Editions m’ha permès combinar disseny, art i artesania en un sol producte; així com enllaçar amb una tradició catalana de mobles d’autor, que inclou peces de Gaudí, Dalí, Tusquets, juntament amb altres dissenyadors de la col·lecció. Malgrat que el caràcter exclusiu i elitista de la col·lecció, he intentat assolir un preu de venda contingut per tal que pugui arribar a un públic més ampli.


Paraules clau: Edicions d’art, Moble d’entrada, Disseny català



Ciao Bari està inspirat en l’essència de Bari i del Mediterrani i s’ha tingut present tota la seva aportació cultural. Per conèixer el què significa Bari i el Mediterrani avui, es va realitzar una investigació basada en enquestes, llibres i portals d’Internet. A més, a causa de la gran tradició turística a l’àrea, s’ha fet també un estudi de l’evolució històrica del turisme al sud d’Itàlia i al Mediterrani.

El Mediterrani ha vist sorgir diverses activitats d’oci els últims dos mil anys. Totes les seves riqueses naturals també influeixen en el desenvolupament de l’activitat econòmica que ha fet dels països banyats per les seves aigües, entre ells Itàlia, nacions consolidades econòmicament i un punt de referència a tot el món.

Un dels oficis més practicats i antics al llarg de la costa de Bari és l’artesania. Molts dels locals de Bari i residents mediterranis van començar a desenvolupar activitats manuals a causa de l’acceptació que tenia tant en l’àmbit local com turístic. D’altra banda, el projecte estudia les qualitats climàtiques de la Mediterrània que caracteritzen a Bari, així com el possible nexe de les seves cultures, l’arquitectura, la dieta, els productes característics, les olors, el caràcter humà dels seus habitants i els seus paisatges.

El projecte Ciao Bari té com a objectiu mostrar totes les qualitats de la zona i elevar el sentiment cap als costums i tots els recursos naturals que ofereix Bari.


Paraules clau: Bari, arrels, Mediterrani, valors



Les infeccions vaginals són un problema molt comú entre les dones; segons l’estadística aproximadament un 70% de la població femenina en pateix alguna vegada al llarg de la seva vida i, sobretot a l’estiu, perquè la humitat del banyador afavoreix el creixement dels bacteris.

Aquest projecte té com a objectiu principal crear una col·lecció del vestit de bany que ajudi a reduir la possibilitat d’infeccions vaginals mitjançant l’aplicació de teixit antimicrobià. I d’altra banda, com a temàtica s’inspira de la cultura xinesa, concretament, el cheongsam / qipao.

El projecte parteix d’una imatge de paisatge desèrtic, muntanyes i roques i s’hi afegiran elements decoratius d’elements naturals; vegetals, formes orgàniques, etcètera. A més, la col·lecció serà produïda de manera responsable amb teixits sostenibles (niló reciclat Econyl®), tenint en compte la situació actual de crisi climàtica.


Paraules clau: Salut antimicrobiana, Cheongsam / qipao, Sostenibilitat


La col·lecció Up·Sick neix de la barreja entre l’interès pel món de la psiquiatria i la funció que ocupa l’art com a mètode d’expressiu.

L’objectiu del projecte és donar visibilitat al col·lectiu amb trastorns mentals per tal de col·laborar en l’erradicació dels prejudicis que pateix. La intenció és demostrar que la relació entre l’art i les malalties mentals existeix, i a més pot resultar molt enriquidora per ambdues parts.

Per dur a terme el procés creatiu es va contactar amb pacients reals i se’ls va demanar una petita composició artística de tècnica lliure, on només es requeria expressar allò que sentien en aquell moment. A partir d’aquí es varen obtenir peces artístiques que més tard es varen traduir en una col·lecció d’indumentària on cada look és independent de la resta perquè representa una composició diferent. En tota la col·lecció es percep la importància dels acabats i l’experimentació tèxtil, ja que esdevenen essencials a l’hora de transmetre les sensacions i simptomatologia de cada pacient.


Paraules clau: Art, Trastorns mentals, Experimentació tèxtil, Simptomatologia, Mètode expressiu



NUI (Com tocar la lluna?) és un projecte de moda infantil que fa especial èmfasi en la inclusió dels usuaris amb discapacitat visual. El punt de partida és entendre i posar en rellevància la responsabilitat social del dissenyador en el procés de creació de moda. Investiga la importància de la visió, i, sobretot, de la informació visual en la relació que les persones tenim amb la vestimenta, també, de quina manera afecta la manca de percepció visual a aquesta relació.

Per això, identifica els elements clau en el dia a dia de les nenes i nens amb discapacitat visual quant a la vestimenta i reformula elements convencionals del món tèxtil per a respondre positivament a aquests. Com a resultat es crea una proposta de vestimenta universal, dissenyada per a nenes i nens i donant rellevància al fet que dins d’aquest grup existeixen persones amb capacitats visuals diverses.

Per a això es proposa una col·lecció tardor-hivern 2021 per a la marca islandesa Moi Kidz, seleccionada per la seva filosofia social i sostenible. La proposta final eleva el característic estil nòrdic de la signatura creant peces estimulants al tacte i comprensibles més enllà de la simple percepció visual.


Paraules clau:  disseny inclusiu, moda infantil, diversitat visual, tacte, nenes i nens, funcionalitat, responsabilitat social



 

Realitzar esport extrem comporta un risc per a la integritat física i psíquica del practicant degut a la perillositat que implica la seva pràctica.

Amb aquesta premissa neix la proposta del projecte actual, on l’objectiu és crear un centre d’esports extrems que permeti la pràctica d’aquestes disciplines de manera segura amb la finalitat de disminuir al màxim la probabilitat d’accident. En aquest centre el practicant associa directament –encara que no ho reconegui de forma conscient– l’espai amb les emocions i sensacions que s’experimenten practicant aquestes disciplines.

És una manera d’entendre, de construir i de generar una nova narrativa on l’experiència extrema és el punt central.


Paraules clau: esport extrem, interiorisme experiencial, elements, experiència extrema



Obrint pas és un centre de formació professional i inserció al món laboral ubicat al municipi de Lliçà de Vall.

Obrint pas és un projecte pensat per a ser la nova seu del SEOVT (Servei d’Empresa i Ocupació de la Vall del Tenes) que està centrat en l’àmbit de l’ocupació laboral dels ciutadans i les ciutadanes dels municipis que formen part de la Mancomunitat Intermunicipal de la Vall del Tenes.

El programa funcional del projecte oferirà aquests serveis:

• Viver d’empreses

• Servei d’ocupació

• Activitats formatives i divulgatives

Es tracta d’una iniciativa dirigida a un públic ampli, que inclou des de joves fins adults, amb la finalitat d’ensenyar i dotar de les eines necessàries a aquelles persones que busquen introduir-se al món laboral o reorientar-se professionalment, en un entorn adequat per al desenvolupament d’una activitat formativa i assessorament de qualitat, adaptant i optimitzant l’espai disponible a aquesta finalitat.

En definitiva, Obrint pas és un espai on obrir-se a noves experiències i oportunitats per assolir un objectiu, el futur professional.


Paraules clau: Ocupació, Formació, Emprenedoria, Món laboral, Futur professional



Barcelona és considerada per la UNESCO com una ciutat literària. S’editen milers els llibres cada any i es distribueixen entre les més de 300 llibreries que té la ciutat. Com per art de màgia les estanteries de les llibreries sempre estan plenes de llibres sense que se sàpiga com han arribat allà. Espais de silenci que conviuen amb unes noves generacions i una ciutat que mai para.

ISBN 1853 vol ser la llibreria juvenil referent de la ciutat; una llibreria que inculqui la lectura com una activitat d’oci als joves. Vol vol convertir la lectura en una activitat social en un espai que mai para quiet. Una sinergia entre la vida tecnològica de les noves generacions i la vida analògica dels llibres que et fan viatjar sense la necessitat de moure’t.


Paraules clau: Llibreria especialitzada, Llibreria semi-automatitzada, juvenil, oci, cultura.