L’automobilisme està passant per una transició important amb l’electrificació dels cotxes que, juntament amb la facilitat tecnològica per a desenvolupar-los, ha portat a un augment en la creació de noves marques, creant una oportunitat pel disseny de nous models o el redisseny i definició de línies ja creades, com Cupra, juntament amb uns canvis en la tendència de segments venuts a futur.
Alguns objectius del projecte són elevar el posicionament de qualitat i esportivitat de la marca, desvincular-la del llenguatge de Seat, explorar noves línies, electrificar i ampliar el catàleg.
Com a resultat, amb el disseny exterior i les fases conceptuals pertinents, s’ha arribat a una proposta de disseny d’un nou model a futur, dins del segment de berlines cupè shootingbrake. Feta la proposta es conclou que Cupra té el potencial i recursos vàlids per créixer en qualsevol segment del mercat, tant per economia, experiència i disseny. Col·lateralment, s’ha vist que els recursos utilitzats en crear un cotxe nou són molt alts per poder mantenir el ritme actual de la indústria.
La percepció d’inseguretat, experimentada per les dones, sempre ha estat present durant la seva mobilitat dintre l’espai públic, sobretot durant la nit, fins al punt d’haver d’anar acompanyades fins a la porta de casa per arribar segures.
Aquest projecte reafirma l’urbanisme feminista com una de les solucions per desenvolupar canvis urbanístics i augmentar la percepció de seguretat.
Posant el focus en la ciutat de Girona, es dissenya una campanya de comunicació i una aplicació amb l’objectiu d’incentivar a les dones i els grups vulnerables —LGTBI+, emigrants, persones amb mobilitat reduïda, etc.— a concórrer els carrers percebuts com a insegurs per la poca afluència de gent, la seva baixa il·luminació o el mal disseny d’aquests.
D’una banda, la campanya visibilitza la problemàtica, col·locant els cartells en opis i en punts poc il·luminats. D’altra banda, l’aplicació convida a les usuàries a compartir incidències de caràcter urbanístic alhora que promociona esdeveniments feministes i crea comunitat.
En els darrers temps, el disseny emocional explora la capacitat dels objectes per a establir vincles emocionals amb l’individu que incentivin el consum a través de l’exacerbació de les emocions.
Existeix, però, una altra manera d’entendre aquesta nova tendència i utilitzar-la per a posar fre a l’actual ritme de consum frenètic i totalment insostenible. La indústria de la moda, la segona més contaminant del món, ha multiplicat per 2,4 la seva producció en els darrers vint anys i la fabricació de milions de peces de roba de les quals un alt percentatge mai no seran fetes servir és una de les causes de la greu problemàtica mediambiental que pateix el nostre planeta.
El disseny emocional pot contribuir a canviar aquesta tendència si aconsegueix establir vincles perdurables entre l’objecte i la persona, fent servir els records, les experiències viscudes o la nostàlgia dels temps passats.
En una societat que va massa ràpid i que s’ha impregnat de la necessitat de canvi constant, la nostàlgia i el retorn a l’essència poden esdevenir els elements claus per a retornar a cadascuna de les peces de roba el seu valor intrínsec, personal i intransferible que les converteixi en úniques i imprescindibles.
WorkingSpace és un projecte que té com a objectiu principal proporcionar un espai d’estudi adient i que cobreix les necessitats reals dels joves estudiants.
Donada la necessitat de tenir un lloc més flexible a Tàrrega, que fomenti la motivació i l’estudi en companyia, es proposa crear un espai que solucioni aquesta problemàtica, evolucionant l’àmbit d’estudi més enllà del que és tradicional. Ja no només per començar a tenir en compte les necessitats dels estudiants, sinó que també per visibilitzar la importància de la motivació en un espai on et sents lliure i còmode.
Així doncs, WorkingSpace és una biblioteca/coworking que ha estat dissenyada tenint en compte les necessitats dels usuaris, a l’hora de dur a terme certes accions com ara concentrar-se, interactuar amb els companys, posar en comú opinions, menjar o inclús descansar.
Per tant, aquest projecte aconsegueix resoldre la problemàtica creant zones creatives, inspiradores i amb personalitat, que augmenta la motivació i facilita la comunicació entre estudiants, però que alhora té en compte tota mena d’usuaris i necessitats. A més, el disseny d’aquest projecte augmentarà l’interès dels joves per aquests espais, que, actualment s’estava perdent. Per tant, aquest projecte aconsegueix resoldre la problemàtica creant zones creatives, inspiradores i amb personalitat, que augmenta la motivació i facilita la comunicació entre estudiants, però que alhora té en compte tota mena d’usuaris i necessitats. A més, el disseny d’aquest projecte augmentarà l’interès dels joves per aquests espais, que, en l’actualitat s’estava perdent.
Partint de la recerca, recopilació de dades i estudi sobre la situació dels purins i les conseqüències negatives resultants de la mala gestió d’aquests a la comarca d’Osona, s’ha elaborat una campanya de comunicació gràfica per tal que la població pugui rebre tota la informació necessària sobre el sector ramader, la contaminació derivada de la seva activitat i l’efecte que està tenint al medi i la salut de les persones.
El caràcter de la campanya és irònic, ja que el seu format i aspecte és el d’una campanya de promoció turística, i es reforça encara més gràcies a l’ús de recursos com fotografies, infografies i il·lustracions.
Així doncs adquireix una doble funció, per una banda l’objectiu principal és donar a conèixer i difondre les dades sobre la problemàtica dels purins, i per l’altra, contraposar la imatge que es vol donar de la comarca per atreure el turisme, mostrant l’altra realitat desagradable d’Osona que es vol amagar.
Ens trobem en un context on els usuaris de les xarxes socials han esdevingut el seu propi producte i l’obsessió per la imatge amb els filtres de bellesa està a l’ordre del dia. Aquesta dualitat entre el “jo real” i el “jo ideal”, ha donat lloc a la Dismòrfia d’Snapchat, fenomen en què cada vegada més pacients de cirurgia estètica volen assemblar-se als seus selfies filtrats.
Mitjançant una campanya de visibilització, “Cara a Cara” dona veu a la distorsió de l’autoimatge fins al punt de no reconèixer-nos en la nostra versió real. Aquesta consta d’una dinàmica plataforma web com a eix vertebral, la qual farà d’altaveu de la causa, així com també de xarxes socials. Finalment, diferents elements publicitaris repartits per la ciutat acompanyaran i donaran a conèixer el projecte.
Abans la bellesa la marcava Hollywood, ara la “Cara Instagram” és el que crea tendència.
Aquest passat diumenge 19 de juny, es va celebrar a la Sala Razzmatazzla festa de promoció d’ESDAPC.
L’alumnat de la promoció 18-22, al ritme del DJ Mr. George Costanza, va aplegar més de 400 persones. Després d’aquesta festa de cloenda de curs on la comunitat ESDAPC va ser la protagonista, us desitgem que tingueu un bon inici d’estiu!
El Treball Final de Grau (C)olor de l’alumni Gisela SabioPovea ha obtingut un premi plata en la categoria Laus Aporta Estudiants (disseny gràfic) als premis ADG LAUS 2022 . Aquest projecte, que neix dʼun vessant social i personal, ofereix una eina perquè les persones que pateixen pèrdua del sentit de l’olfacte o anòsmia, puguin decidir de manera alternativa com modificar la seva identitat odorífera a partir de la traducció de lʼolor de les fragàncies.
El projecte DEBOS design S.L, de Júlia Vidal i Laia Mas, alumnes del campus Vic, ha estat guanyador de la 3a edició dels Premis Educaemprèn Osona.
Les alumnes de 3r curs de Disseny d’Interiors del campus Vic han plantejat un nou concepte d’estudi d’interiorisme basat en el disseny sostenible d’espais interiors –siguin privats o públics– amb l’objectiu de millorar-los a través de materials ecosostenibles i una distribució adequada per cada situació. Aquesta idea de negoci ajudaria a persones que tenen al·lèrgia als químics i/o altres tipus de necessitats, i requereix una elecció molt curosa dels materials i un estudi del seu impacte per a la salut de les persones.
El concurs ha estat organitzat per Creacció Agència d’emprenedoria, innovació i coneixement, juntament amb la majoria dels ajuntaments de la comarca d’Osona, el Consell Comarcal i la Universitat de Vic.Aquests premis pretenen motivar i promoure l’esperit emprenedor, innovador i creatiu de l’alumnat de secundària, de batxillerat, de formació professional i universitaris, mitjançant el reconeixement públic de projectes emprenedors.
El projecte es va desenvolupar dins el marc de l’assigantura Entorn professionalde 3r curs.
Un any més, el programa OFF BDW s’ha obert a la ciutat, convidant a tothom a proposar activitats relacionades amb el disseny, la creativitat o la innovació.
ESDAPC presenta una selecció dels millors TFGs de les especialitats de disseny gràfic, disseny d’interiors, disseny de producte i disseny de moda on es mostren els valors que singularitzen l’ideari d’ESDAPC. En aquesta ocasió us volem presentar l’estrena de la producció audiovisual NOT USUAL 2022 TFG ESDAPC realitzada amb el suport i producció de l’ESCAC.
Esperem que ho gaudiu!
Resum de privacitat
Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.
Cookies estrictament necessàries
Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.
Si desactiveu aquesta galeta no podrem desar les preferències. Això vol dir que quan visiteu aquest web, haureu d'activar o desactivar les galetes de nou.
Cookies de tercers
Aquest lloc web utilitza Google Analytics per recopilar informació anònima com el nombre de visitants del lloc i les pàgines més visitades.
El mantenir aquesta galeta habilitada ens ajuda a millorar el lloc web.
Activeu primer les galetes estrictament necessàries perquè puguem desar les preferències!