La falta d’interès per la lectura, especialment entre els joves, és cada vegada més evident. La lectura es relaciona amb el deure i l’estudi i no amb l’oci. Per aquesta raó, en aquest projecte es gamificarà la lectura, combinant l’experiència de llegir amb un videojoc.
Atès que la creació d’un videojoc contempla moltes disciplines, per a aquest projecte de disseny es farà una proposta de preproducció i el desenvolupament de l’art i el disseny del videojoc, ja que són les disciplines més properes al disseny.
El llibre triat per a la seva gamificació ha estat WarBreaker, de Brandon Sanderson. Es tracta d’un llibre de fantasia medieval publicat el 2009, en el qual la màgia i l’univers que planteja l’autor pren forma de color i descriu molt bé com es viuria visualment. Per aquesta raó, s’ha considerat que és el llibre perfecte sobre el qual desenvolupar el disseny gràfic i el concept art.
Paraules clau: lectura, llibre, videojoc, gamificació, Game Based Learning, concept art, game art, disseny de videojoc, il·lustració, experiència d’usuari
Alumnes de 3r del Grau d’interiors del Campus Olot de l’ESDAPC van visitar l’Espai Barberí on es troba ubicat l’estudi de RCR Arquitectes, guanyadors del premi Pritzker 2017. Durant la visita es van poder veure les solucions arquitectòniques que han permès mantenir l’essència de l’antic edifici de la foneria Barberí després de la seva rehabilitació.
També es va comprovar l’ús que RCR fa del metall, així com la interacció entre el dins i el fora, que es transforma segons l’incidència de la llum natural i els canvis de la vegetació.
Finalment es va visitar l’espai de la RCR Fundació Bunka, que funciona com a arxiu de l’obra de RCR, en el qual s’hi pot observar la trajectòria, projectes desenvolupats, algunes maquetes i mobiliari dissenyat pels mateixos arquitectes.
Coixí és un llum de sobretaula que neix de l’exploració de les relacions formals entre la llum i l’objecte que l’agafa.
Aquest llum vol posar en valor un dialeg formal i conceptual entre el llenguatje racional i estandaritzat que relacionem amb industria i tecnologia i el volum del coixí, on hi descansen uns tubs fluorescents.
Conecta amb unes idees gairebé surrealistes a través del canvi de material d’un volum qüotidià, canviant d’aquesta manera el context del coixí.
Paraules clau:Màgia, Descans, Somnis, Pausa.
El seient dvok aposta per la comoditat i rendiment del ciclista mitjançant l’adaptació feta especialment per a cada usuari. D’aquesta manera, resulta totalment ergonòmic ja què s’adapta a les necessitats i dimensions úniques de cada ciclista.
Per obtenir el millor rendiment possible i evitar problemes físics derivats de la pràctica d’aquest esport (entumiment de les parts toves i extremitats, per exemple), és imprescindible ser conscient de la postura que es porta a sobre de la bicicleta: cal recolzar els isquions de manera correcte.
Dvok aposta per la fibra de carboni i la tecnologia 3D en la seva fabricació i, d’aquesta manera, s’aconsegueixen uns acabats i qualitat superiors.
Paraules clau:seient, personalitzable, ergonòmic
Wings és un projecte que presenta un escenari hipotètic en el qual Honda i Alpinestars col·laboren de manera conjunta per a desenvolupar una nova tipologia d’alforja per a motocicletes. D’asquesta manera permet a la marca Alpinestars introduir-se per primera vegada en aquest sector i ampliar ja el seu reconegut catàleg de productes dedicats al motociclisme.
La intenció d’aquest projecte és crear unes alforges de baix cost enfocades a un public que s’inicia en el món de les motocicletes. Donar-li un producte de baix cost, amb una alta versatilitat ja que pot ser útil en el dia a dia com en els trajectes llargs o primers viatges.
Es busca desenvolupar un producte que sigui fàcil d’instal·lar, que s’adapti a les diferents circumstàncies que es puguin donar i ofereixi a l’usuari l’opció d’adaptar les alforges a les seves necessitats i no a l’inrevés, essent condicionat pel producte.
Disseny per a la inclusióés un projecte d’aprenentatge i cocreació entre alumnat d’estudis superiors de totes les disciplines del disseny i col·lectius en diferents situacions de vulnerabilitat. Una proposta ideada i coproduïda pelMuseu del Disseny de Barcelonai l’AssociacióOjalá Projects.
El projecte té per objectiu promoure el disseny com a eina de transformació social. Per aquest motiu la iniciativa ha posat l’accent en tot el procés d’aprenentatge mutu i en el reconeixement de les capacitats diverses de tots els participants en el treball cocreatiu. Aquesta primera edició s’ha centrat en dos àmbits del disseny: la moda i el disseny gràfic.
Un total de 70 alumnes i 7 escoles de Disseny Superior de Barcelona han participat en el projecte, que ha comptat amb tallers, sessions formatives i visites a les exposicions del Museu del Disseny. L’ESDAP Catalunya ha treballat en dos projectes i hi han participat un total de 32 alumnes.
TEB Sant Andreu + ESDAP Catalunya.
Professores:Noemí Clavería i Montse Noguera
Participants: P. Garcia, P. Reynes, M. Balmanya, E. Marin, M. Carrillo, J. Lloverás, A. López, C. Figuereido, A. Marques, M. Salomó, J. Lacueva, H. Latorre, M. Porta, P. Lozano.
IKO és un joc de taula que explica què és el disseny de manera inclusiva, a més a més de recollir algunes dades relacionades amb el TEB Sant Andreu. S’ha portat a terme a partir d’un procés de cocreació que ha generat la tipologia i el contingut de les proves, el nom del joc, la seva identitat i la creació d’un tòtem. També s’han fet proves d’usabilitat i estudis d’accessibilitat cognitiva per prendre decisions com la selecció del packaging o la tipografia. El resultat destaca tant per la inclusivitat com per reflectir valors, interessos i gustos del col·lectiu TEB.
El Manifest modular Igual de diferents articula i genera frases i conceptes que inviten a repensar prejudicis, mites o vivències vers la condició de persona amb discapacitat o diversitat funcional. El contingut del manifest va ser una cocreació entre els alumnes d’ESDAPC i el col·lectiu TEB de Sant Andreu. Des de la forma volumètrica de 12 cubs, on figuren impreses diverses expressions i paraules a cada cara, es fa possible el joc i la combinatòria de frases. L’espectador esdevé partícip actiu, creador de significats i finalitzador del sentit conceptual del manifest.
CRAE INTRESS + ESDAP Catalunya
Professora:Amaya Martínez
Participants:J. Aguilera, N. Antolinos, D. Cepas, L. De Jesús, A. Díaz, H. Díaz, S. Rodríguez, B. Rueda, I. Serrano, M. Göetz, L. Gomis, J. B. Guigle, R. Montoliu, P. Llopart, B. Méndez, C. Roig, V. Villavicencio
El projecte té per objectiu treballar de manera participativa amb els joves residents del CRAE INTRESS per tal detectar necessitats dels usuaris en relació amb els espais de centre. Les sessions de treball setmanals van permetre anar agafant confiança entre totes les parts fins a acotar el treball a espais, els espais comuns de l’edifici i la sala de mitjans, on els nens i nenes passen una part del seu dia.
La gràfica aplicada al disseny de l’espai esdevé un element fonamental per generar un llenguatge comú a les propostes participatives. El projecte es materialitza durant dues sessions en les quals l’alumnat treballa per primera vegada amb les mans en un projecte real. La sala de mitjans adquireix la nova distribució consensuada per totes les parts, que inclou la distribució segons determinades funcions vinculades a colors, a més d’introduir canvis en mobles, il·luminació i acabats tèxtils. En relació als espais comuns, la materialització es centra en el vestíbul amb una nova imatge gràfica iletteringi, per últim es realitza un petit canvi a les portes de l’àrea de dormitoris.
Presentació de la 1a edició de Disseny per a la inclusió, el procés com a resultat. 22.06.21 ( Part 1)
El vídeo mostra les presentacions dels projectes realitzats per:
Ictus Barcelona amb l’escola LCI
TEB Barceloneta amb les escoles: ELISAVA, L’IDEM, BAU i UOC
TEB Sant Andreu amb l’escola ESDAP Catalunya
Presentació de la 1a edició de Disseny per a la inclusió, el procés com a resultat. 22.06.21 ( Part 2)
El vídeo següent mostra les presentacions dels projectes realitzats a:
CRAE INTRESS amb l’escola ESDAP Catalunya
METZINERES amb les escoles ELISAVA i BAU
Resum de privacitat
Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.
Cookies estrictament necessàries
Les galetes estrictament necessàries han d'activar-se sempre perquè puguem desar les preferències per a la configuració de galetes.
Si desactiveu aquesta galeta no podrem desar les preferències. Això vol dir que quan visiteu aquest web, haureu d'activar o desactivar les galetes de nou.
Cookies de tercers
Aquest lloc web utilitza Google Analytics per recopilar informació anònima com el nombre de visitants del lloc i les pàgines més visitades.
El mantenir aquesta galeta habilitada ens ajuda a millorar el lloc web.
Activeu primer les galetes estrictament necessàries perquè puguem desar les preferències!